Golvvärme






Hittills har vi inte haft på någon
värme
i stugan under veckorna
så det första vi gör när vi kommer ut på fredagskvällen är att tända en brasa.





Näst i tur efter brasan står golvvärmen i badrummet
och så värmefiltarna i sängarna.
Med en varm säng i ett kallt rum
och med ett ljummet badrumsgolv klarar man sig mer än bra.




När vi lämnade stugan igår satte vi dock igång luftvärmepumpen
men på lägsta möjliga värme.





Träpallen på första och sista bilden i det här inlägget har jag också snickrat.

Just nu sysslar jag inte vare sig med lera eller trä
men som ni anar så känner jag mej lite sugen att ta upp någondera igen.
Det är ju så roligt och dessutom avkopplande att jobba kreativt med händerna.

Tur att jag har bloggen i alla fall,
att  syssla med den ger ju faktiskt samma effekt.


Ha en bra måndagskväll!








Kommentarer

är det elektrisk eller vattenburen golvvärme i badrummet? Snyggt golvkakel!
I min smak sa…
Hej och tack!
På landet har vi elektrisk golvvärme för vi vill undvika allt som innehåller vatten så långt som möjligt för att minimera risken för köldskador om det blir strömavbrott. Vi har förbränningstoa istället för WC av samma orsak.
S