Följetong: Kaktusen






Den har blivit en riktig följetong här på bloggen,
kaktusen
(som egentligen inte är en riktig kaktus).



För ungefär ett och ett halvt år sedan köpte jag en liten planta
som såg ut såhär.




Jag har vattnat den ganska rikligt 
och den har växt otroligt
så i våras såg den ut såhär.




Då beslöt jag mej för att prova beskära den.
Här kan du läsa om hur det gick till.

Själva moderplantan har det inte skett så mycket med
men biten jag skar av -
hå, hå, där har det hänt grejer.
Från att ha varit en lite ynklig bit som stack upp ur jorden
har den förgrenat sig med nio (!) sidoskott till detta.





Nästa vår ska jag ta av flera grenar på den höga kaktusen
och snart har jag en hel skog.
Fortsättning lär alltså följa på följetongen.



Ha en bra fortsättning på tisdagskvällen!






Kommentarer

Du har verkligen gröna fingrar! Så fin "kaktus". Funderar på att beskära en växt jag har här som dragit iväg och blivit så stor... Kram Suss