Svamp!






Efter de två senaste veckornas regnskurar
tog jag en liten runda i svampskogen idag
och ser man på, jag hittade några fina
svampar!




De ser verkligen stolta ut, fjällskivlingarna.
Jag plockade en av dem 
och stuvade den i grädde till lunch. 
Helt OK blev det men det känns som om jag aldrig riktigt får till dem,
är det någon av er som har ett bra recept?




Gula kantareller däremot,
de är minsann inte svåra att få till.
Bruschetta med smörstekt svamp, ruccola och parmesan.
Smörstekta som topping till stekt abborre med vittvinssås och dill.
Soppa och paj.
Mmm....




Dagens lilla skörd hamnade dock i frysen till nästa helg
för ikväll har vi annat för oss.





Hoppas solen skiner på er
och att ni har en bra lördag!






Kommentarer

Solen skiner inte här men jag kan berätta hur vi brukar göra med fjällskivlingen. Vi steker dem som biffar med mycket smör. Kraaam pia