Skördetid







Oj, här är ett inlägg jag borde publicerat för någon vecka sedan 
om stundande 
skördetid.

Nu är jag ju ingen odlare precis -
ännu i alla fall,
vänta bara när jag i sinom tid blir pensionär....




Örter, chili och tomat har vi i alla fall i några krukor på altanen på landet.

Chilin är ju verkligen lättodlad.
Jag köpte en liten planta i våras och nu har den massor av frukt.
För att energin ska koncentreras till den befintliga frukten
har jag redan flera veckor knipsat bort blommorna
och de allra minsta karten.




Vi har också två tomatplantor i en kruka,
även dem köpte jag som små plantor.
De växer utan något glas omkring sig 
så hoppas att de hinner mogna inan hösten.




Vi har blåbärsbuskar på tomten
men inga blåbär i år!
Torrt, torrt har det ju varit
utom nu den här senate veckan.




Lingonen däremot gillar ju torkan
så det kommer det att finnas för dem som vill plocka.





Vi har inget vidare väder den här veckan heller,
inte ska väl sommaren ta slut redan?


Ha en bra onsdagskväll!










Kommentarer